Prof. Dr. Henning Kreis

Department of Business and Economics

Professur für Allgemeine BWL, insbesondere Marketing

Prof. Dr. Henning Kreis

Postal address
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
Badensche Straße 52

10825 Berlin

Visiting address
Campus Schöneberg
Building B, Room B 2.58
Badensche Straße 50-51
10825 Berlin

Seit Oktober 2022: Professor für Allgemeine BWL, insbesondere Marketing an der HWR Berlin

2017-2022: Professor für Markt- und Werbepsychologie, SRH Berlin University of Applied Sciences 

Seit 2013: Gründungsgesellschafter, dk & company GmbH, Frankfurt

2009-2016: Juniorprofessor für Marketing insbes. Marktkommunikation, Marketing Department, Freie Universität Berlin

2008: Promotion zum Dr. rer. pol., Humboldt-Universität zu Berlin

Marketing (B2C)

Marktforschung

Quantitative Methoden

Käuferverhalten

Markt- und Werbepsychologie

Marketing

Marktforschung

Empirische Forschungsmethoden

Projektarbeit

Sustainable Consumer Behavior
Aktuelles Projekt (IFAF-gefördert): Take away food – but Reuse and Recycle!

Online Customer Reviews

Attitude/Intention-Behavior Gap

Auswahl

Kuß, A., Wildner, R. & Kreis, H. (2021): Marktforschung. 7. Auflage, Springer Gabler, Wiesbaden.

Mafael, A., Gottschalk, S., & Kreis, H. (2016): Examining Biased Assimilation of Brand-related Online Reviews. Journal of Interactive Marketing, 36, 91-106.

Kreis, H. & Gottschalk, S. (2015): Relating eWOM Motives to eWOM Channel Choice – Why do We Post Where We Do? sbr-Schmalenbach Business Review, S. 406-429.

Sajtos, L., Kreis, H., Brodie, R. (2015): Sajtos, L., Kreis, H. Brodie, R. (2015): Image, Brand Relationships and Customer Value: Exploring the Moderating Role of Advertising Spending- and Labour-intensity in Customer Loyalty. Journal of Service Theory and Practice (ehemals: Managing Service Quality: An International Journal), 25 (1), 51-74.

Kreis, H. & Wieser, D. (2015): Die Rolle von C2C Interaktion bei der Wertschöpfung in Nutzungsprozessen, in: Fließ, S., Haase, M., Jacob, F. und Ehret, M. (Hrsg.): Kundenintegration und Leistungslehre, Springer Gabler, Wiesbaden.

Kreis, H. & Kuß, A. (2014). Theorien im Praxistest, in: Kliewe, T.; Kesting T. (Hrsg.): Moderne Konzepte des organisationalen Marketing. Gabler: Wiesbaden.

Asche, M. & Kreis, H. (2014): Apps as Crucial Value Components and their Impact on the Customer Experience. Marketing Review St. Gallen, 05/2014, 42-50.

Kreis, H. & Mafael, A. (2014): The Influence of Customer Loyalty Program Design on the Relationship between Customer Motives and Value Perception. Journal of Retailing and Consumer Services, 21(4), 590-600.

Herm, S., Callsen-Bracker, H.-M. & Kreis, H. (2014): When the Crowd Evaluates Soccer Players’ Market Values: Accuracy and Evaluation Attributes of an Online Community. Sport Management Review, 17(4), 484-492.

Kuß, A., & Kreis, H. (2013): Wissenschaftlicher Realismus und empirische Marketingforschung. Marketing ZFP, 35(4), 255-271. (Best Paper Award 2013, Marketing ZFP-Journal of Research and Management.

Hildebrandt, L., Kreis, H. & Schwalbach, J. (2010). Unternehmensreputation und der Fortune-Reputationsindex – Eine Analyse der Stabilität und Struktur. Marketing ZFP, 32(4), 203-217.

Sajtos, L., & Kreis, H. (2010). Diagnosing the Impact of Patronage Concentration and Cross-Buying in Retail Banking. Journal of Business Market Management, 4(3), 151-165.

Dannewald, T., Kreis, H. & Silberhorn, N. (2008): Das Hybride Wahlmodell und seine Anwendung im Marketing. Marketing ZFP, 30(1), 7-18.