Prof. Dr. Sabine Haller

Department of Business and Economics

Professor of Services Marketing

+49-30-30877-1178

Postal address
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
Badensche Straße 52

10825 Berlin

Visiting address
Campus Schöneberg
Building B, Room B 2.47
Badensche Straße 50-51
10825 Berlin

Studied Business Administration at the Freie Universität Berlin

Dr. rer. pol., Freie Universität Berlin

1994 appointed Professor for Marketing

Since 1997 Professor for Marketing and Services Management at the Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin (Berlin Schoof of Economics and Law)

Service Processes

Quality Management of Services

Service Marketing

Evaluation of Service Quality

Retail Marketing;

Strategic Marketing

General Marketing

Strategic Marketing Management

Product policy, pricing policy and distribution policy

Services Marketing and Management

Retail Marketing

Business Simulations (TOPSIM GM, Global Challenge, Going Global, Strategic Challenge)

Haller, Sabine: Handels-Marketing, Kiehl Verlag Ludwigshafen, 1997, 2. Aufl. 2001, 3. Aufl. 2008, 4. Aufl. 2018

Haller, Sabine/Wissing, Christian: Normstrategien für das Service Business Development zur Berücksichtigung digitaler Prozesse in der Wertschöpfung, in: Bruhn, M./Hadwich, K. (Hrsg.): Forum Dienstleistungsmanagement, Wiesbaden 2018

Haller, Sabine: Dienstleistungsmanagement, Gabler Verlag Wiesbaden, 2001, 2. Aufl., 2002, 3. Aufl. 2005, 4.Aufl. 2009, 5. Aufl. 2012, 6. Aufl. 2015, 7. Auflage 2017

Haller, Sabine/Wissing, Christian: Dienstleistungsmanagement, Springer Gabler Wiesbaden, 8. Auflage 2020, 9. Auflage 2022

Nieves, Julia/Haller, Sabine: Building dynamic capabilities through knowledge resources, in: Tourism Management, Vol. 40, February 2014, p. 224-232

Haller, Sabine: Dienstleistungsmärkte zielgruppenorientiert bearbeiten, in: Pepels, W. (Hrsg.): Marktsegmentierung, Methoden zur erfolgreichen Marktbearbeitung, 3. Aufl. Düsseldorf 2013, ISBN 978-3-86329-616-2

Wirbelauer, Christopher/Haller, Sabine: Produktivitätssteigerung durch strategische Marketingplanung im Gesundheitswesen – dargestellt am Praxisbeispiel einer Augenklinik, in: Bruhn, M./Stauss, B. (Hrsg.): Dienstleistungsproduktivität, Band 1: Management, Prozessgestaltung, Kundenperspektive. Forum Dienstleistungsmanagement, Wiesbaden 2011, S. 179-204

Haller, S./Klinski, S.v.: Die Organisatorische Gestaltung interner Dienstleistungen durch Serviceorientierte Unternehmensstrukturen, in: Bruhn, M./Stauss, B. (Hrsg.): Serviceorientierung im Unternehmen, Forum Dienstleistungsmanagement, Wiesbaden 2010, S. 399 – 418

Assessor for BmBF, AiF (2000-2010)

Assessor for the Berlin-Brandenburg Quality Award 2002

Assessor for German and International Accreditation Agencies: FIBAA, AQAS e.V., Acquin, Zeva, AQ Austria (Accreditation of study programmes, institutional accreditations)

Assessor for the Wissenschaftsrat (Institutional Accreditation)

External Supervisor for the Baden-Wuerttemberg Cooperative State University (DHBW) 2004 – 2015

Project Manager FIBAA for International Accreditations (since 2021)